No Valentine Day No maksiat

Today 14 feb...hurmmmm sebuat jer tarikh niey mesti mejadi kesukaan pasangan yang sedang hangat bercinta..Tak begitu? Tak pernah pun dalam islam menganjurkan perayaan hari kekasih ini dan tak pernah pun tertulis di dalam kitab kita untuk meraya kan perayaan seperti ini.btl tak?Sebenarnya valentine day niey di haramkan dalam agama islam hal ini adalah kerena perayaan ini adalah amat bertentangan dengan agama dan budaya kita..Hari kekasih ini boleh diketegori kan sebagai hari kemaksiataan dimana pasti ada saja kemaksiataan yang akan berlaku apa tidak nya...Sebagai contoh nya sepasangan kekasih si sang lelaki mula lah nak menilai cinta sang perempuan untuk membuktikan cinta mereka, bila nak membuktikan cinta tue mcm2 yang akan tergadai maruah diri tergadai kehormataan diri tergadai kesucian pun tergadai, sang perempuan mula la cair dek pujukan rayu sang lelaki,Wahai kaum adam begitu ka cara untuk kita membukti kan sayang dan cinta kita?menggadaikan kehormatan diri?TIDAK SAMA SEKALI OK..(Kita besar kan ckit tulisan nya bg nampak). Bila semua dah tergadai dah nak sembilan bulan sembilan hari nahh disitu dia perut pmpn membesar dan nak pecah nak meletup dah nak kuar baby adakah sang lelaki akan bertanggungjawab semua tue?TIDAK SEMUA YANG AKAN BERTANGGUNGJAWAB kalau ada pun malu keluarga beb???tak sian ker kat mak bapa yng bersusah2 nak pelihara dan menjaga kurng dri kecik  hingga ke besar sediakan keperluan dan memberikan didikan kat kurang suma 2 kerna mereka harapkan yang terbaik untuk kamu.TAK SIMPATI KAH KAMU ? dan rasa nya negara kita pernah heboh suatu ketika dahulu tentang kes pembuangan bayi...hal ini bolh dihubungkaitkan dengan valentine day.Nak membuktikan cinta tapi maruah tergadai..Malu bebb...

   Bagi umat islam sekalian tidak salah rasa nya kita saling ingat mengingati bukan kah itu di tuntut di dalam islam.?Orang tidak akan menghormati kita andai kita tidak menghormati diri kita sendiri dan pesanan buat sang lelaki dan perempuan.

p/s buat sang lelaki andai kamu mencintai pasangan kamu cintailah dia Hanya kerana Allah dan diri kan lah hubungan kalian atas dasar cinta kepada Allah bukan nya cinta yang didirikan atas dasar syaitan durjana..

P/s buat sang perempuan hormati la kehormataan diri mu peliharalah kesucian mu kerana tak akan ada nilai nya diri mu andai kamu pergadaikan mahkota mu.Dan serahkan lah mahkota mu hanya untuk pasangan mu yang halal..

Ingat-ingat lah dan selamat beramal...

No comments: