Segmen Simple : Kalaulah...

As'salam
hye semua selamat berhari jumaat yer...okai?
baik lah disini saya nak berjoin lah satu segmen yang simple tuan dia yang cakap lah...
yang mana bertajuk "kalaulah"
rasa nak join ke?
click dekat banner bawah ini...


cerita bermula::

Kalaulah aku jadi seorang photogrpher aku nak jadi photogrpher yang paling berbakat dan berkemampuan
jadi orang tak kan pandang serong kat aku..
dan bila aku dah cukup duit aku nak melebarkan sayap aku dengan membuka kedai cuci gambar dalam kedai 
aku nanti aku akan menyediakan perkhidmatan sama seperti kedai-kedai yang lain seperti cuci gambar, ambil gambar, tapi yang  membezakan aku dengan kedai yang lain ialah aku nak sediakan perkhidmatan outdoor dan inddor photoshoot...ok kan?
selain itu juga aku akan menyediakan perkhidmatan menyunting gambar,banner dan macam-macam
lagi..
dan bila aku dah jadi photogrpher yang bergelar jutawaan,perkara pertama yang akan aku lakukan ialah aku nak hantar my belovved mummy menjalankan ibdah haji..dan aku akan buat sebuah rumah untuk my familly..dan aku akan paggarkan semua kawasan tanah rumah yang aku diami sekarang dan aku akan bangunkan kampung aku..dan aku akan hantar adik kesayangan aku belajar kat temapt di ingini
akhir sekali aku nak berbakti kepada orang yang kurang bernasib baik dan aku akan sediakan dan membantu ibu tunggal dan mendorong mereka untuk terus hidup bahagia,kerana tak semua orang boleh hidup bahagia dan sempurna,tak salah rasa nya andai kita berkongsi kebahagiaan dengan orang lain,tapi biarlah berpadah-padah...that all's

wooooo panjang juga angan-angan aku ini yer...
^____^
peace all

24 comments:

NasZ said...

best baca entry..mak saya pun ibu tunggal..saya sayang mak saya sangat2..saya tak malu mengaku..

thanx sudi join..jom terjah dan komen entry geng2 lain yang join segmen ni..sempoi2 entry dorang..huhu..

LIST SEGMEN SIMPLE : KALAULAH ...

ann said...

salam kenalan ^__^ leh amek sya jd model la kan kalau awak jd photographer..hehe

Surayah said...

NasZ::sama la kita tue mummy sy pun ibu tunggal jgk,,,buat apa nak malu kan
yg penting kita dah d didik dgn betul...ok jap lagi saya terjah entry yng lain2...

Surayah said...

ann::wslm....cik yang cantik dah tentu boleh law saya jadi photogrpher nnt sy ambik cin ann jadi model saya okai?

Domo Mega said...

wau....byknya inspirasi kak....^_^...saya amat teruja membacanya....insyaALLAH semua inpirasi kak di atas tu akan menjadi kenyataan ^_^...

silalah join segmen dri saya ^_^

http://anisaida97-hidupkuduniaku.blogspot.com/2011/06/segmen-domo-mega-kehidupan-duniaku.html

isyam mirah said...

klu jd photographr, miraH jd model blh??..
ngeh3~~

xpe..mule3 brangan, ne th nnt jd knyataan :)

Eera Shera said...

bagusnya niat murni tu.outdoor n indoor photoshoot tu menarik la =)

honey_neeza said...

terjah..!!!waa..photografer..i like..hehe..suke gk nk photoshoot ni..tp lg sk jd model..hehe..lh x sy jd model..tp jd model kayu..hee~~

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

Nice one, bersemangat ! :D

Surayah said...

Domo Mega::yer bnyk sngt kan impian akak heheehhe...insyallah hopely ter capai lah....ok nnt akak join yer ....

Surayah said...

isyam mirah::sure pasti boleh punya jadi model...nnt sy contct yer law sy dah jadi photogrpher....

Eera::yer boleh sambil2 tgk alam kita kan....

honey_neeza:::mesti suka ambik gmbr ini kan?bila dan suka ambik gmbr tue tak kn kayu punya law dpn cam...pcaya...boleh apa jadi model heheheh

Fee::ya tq yer...semagat tue penting taw...

si pai epal said...

bagus ada impian.. :)
nt saya kawin pnggil cik surayah jela ..hehe

Surayah said...

si pai epal::boleh jgk law mcm tue....

Fadhli Zainol said...

amin. hope ur dream come true :)

Surayah said...

fadhli Zainol:insyaallah....thank you very much and i hope 2

UyaRayza said...

nice oneeeeee hehehe

Surayah said...

UyaRayza::Thank you...^____^

tikin said...

first time smpai cni..hikhik..t ley la ambik gambr sy bnyk2..huhu...:)

sue perbs.. said...

wah... niat mulia.. smoge bjaye mncapai ape yg dicitakan...

Surayah said...

tikin::ok no hal punya...ok pas ini rajin2 la lwt blog ini yer..hehhehe nice 2 know u tikin...

sue::thank you yer..i hopely tercapailah...insyaallah...amin...

Eza Boom Boom :) said...

nak jd fotographer??Besh3...Abang ipar sy pun part time photograper..

Surayah said...

wahhh best nyer abg awk yer...mesti boleh jadi model dia tue kan???
law g2 sy nak minta ajar dengan abg awk lah niey....
~______^

Pemuda Harapan said...

nie msty ader dslr yg paling mahal..kan??hehe

Surayah said...

heheheh nak ada dslr paling mahal tue takd derh lagi lah kena tgu sy keje dan kumpul duit lue baru dpt sy miliki...mmg ini minat saya...