Hidup jangan jadi Penipu...

Assalammualaikum w.b.t

saya nak mengulas sedikit isu yang panas heeee...entari ini ditulis bukan untuk mengaibkan siapa2 dan buan juga untuk memalukan mana-mana pihak tapi sekadar untuk renungan kita bersama dan juga sebagai pengajaran dalam hidup kita...tiada kaitan dengan mana-mana pihak,entri niey ditulis bukan berdasarkan pengalama tapi adalah hasil daripada pembacaan saya sendiri....

Hidup jangan jadi penipu ya...sudah nyata kan menipu itu berdosa, tak takut kah anda dengan dosa,ya kita tahu dan kita sedar yang kita cuma manusia biasa yang tak lari daripada melakukan kesilapan...tapi seboleh kita harus mengelakkan daripada menjadi penipu dan pengkhianat,terutama sekali dengan orang TUA kita,sedar kah anda orang tua ibu dan ayah itu sngt lah penting dalam kehipun tanpa mereka siapa lah kita dan tak mungkin kita akan lahir dan tak mungkin kita akan membesar seperti ini,dan andai hidup kita tak berjaya bukan bermakna disebabkan oleh orang tua kita tetapi tepuk dada tanya lah selera..memanr mereka yang mencorakkan kain yang putih tetap,salah kan diri kita sendiri,kerana punca kegagalan dan kejahatn adalah berpunca dari diri sendiri,sedarkah anda...?

Andai sekali pun ada mempunyai masalah letak kan tepi egois kita dan bincanglah dengan mereka nescaya pasti ada jalan penyelesaian yang baik dan sesuai dengan  bekerjasama bukannya cara yang menipu...
marilah kita renungkan bersama dengan apa yang telah dan pernah kita lakukan selagi masa belum terlambat berlaku lah jujur dan meminta ampunlah nescaya akan dibukakan pintu kemaafan buat diri kita...Amin insyallah...marilah bersama-sama kita melalukan anjakan paradigma,dari sesuatu yang buruk kepada yang baik,dari menipu kepada yang jujur....


p/s :renung2kan lah apa yang kita lakukan pasti ada balasan baik didunia mahupun diakhirat...

2 comments:

Cik Purple said...

stuju sangat la kat entri ni.. jangan nak jadi penipu sangat.. nanti di akhirat nak menipu jugak? kan kan.. :)

Surayah said...

kan?
kompom tak dpt nk menipu dah nnt,,,
nnt Allah tunjukan kan jgk 2..