hye there..
Assalammualaikum (:

Sekian lama tidak aktif berblog akhir nya hati ini tergerak nak coret-coret dalam blog ini..
tapi saya dah lupa macam mana nak berblog lupa macam mana nak buat itu buat ini...dan saya boleh lah dikata kan "jakun" huhuuuu sebab apa?saya dah lama tak update dengan blog ini..
salam permulaan dari saya :0





muuuuuah muuuuaxxx heee

Putus Tunang

Assalammualaikum w.b.t

Alhamdulillah akhirnya kita bertemu lagi setelah lama menghilang memalaskan diri kuikuikui (: buat muka terbersalah pun....

ini haaa nak bahas sikit dan nak bersih kan sikit insan yang telah putus tunang...nauzubillah sy sebenarnya pun takut juga al maklum la saya ni pun berstatus tunang orang kan kan.apa yang berlaku didepan mana kita nak tahu kan?yang merancang memang lah kita tapi yangmenentukan tu adalah Allah s.w.t..

kenapa bila nama nya orang putus tunang orang mesti sibuk nak mengata itu ini..sibuk nak menghukum itu ini...cerita sana cerita sini sebab dan kenapa ci pulan bin ci pulan tu putus tunang...betul kan?ekkk jangan tak nak mengaku ada benarnya kan?kenapa kita harus menghakimi mereka??mengadili mereka...
kita sebenarnya tidak layak untuk menghakimi dan mengadili insan lain sebenarnya ..Allah yang tentukan semua, hanya Allah yang layak..pernah dengan tak peribahasa nie "sedang kan lidah lagi tergigit ini kan pula suami isteri"...kan dah kuar wawakkk...sedangkan orang yang sudah mendirikan rumah tangga boleh bercerai ini kan pula baru status tunang orng...

Ajal maut dan jodoh pertemuan itu kerja Allah kita tak tahu semua itu....
ok mulai hari ini mari lah kita bersama-sama me muhasabahkan diri kita sendiri jangan terlalu menghakimi dan mengadili kerana kita tidak layak...Ingat semua itu kerja Allah ,
Allah penulis skrip kehidupan kita,jodoh,maut dan ajal ...bukan kita (:
\m/ peace no war....


(p/s: nasihat uk diri sendiri jugk...)