= hobby =

     Mula lah nak berkongsi sikit sal hobby niey...
ala besa lerh stp manusia pasti ada hobby masing2 kan
pasti punya ada,gue pasti 2..tak kan lari semua 2..
mcm 2 lah jugak dgn gue...
heeee gue ada hobby..
tapi hobby 2 kadang2 pndai berubah2 mengikut peredaran zaman
mcm dunia kita niey lerh saban hari saban waktu pasti ada jerh perubahannyer kan...
mcm perasaan juga lerh
kadang2 mood ok kdng2 tak ok...mengikut masa,peredaran
dan situasi huuu ^_^ walauapa pun kita
mesti senyum sbb senyum 2 lerh pengubat bila kita rasa sedey 
dan ada masalah huuu...

okry nak taw sangt niey gue kena penyakit edit gambr al maklum ler skang niey bercita2 nak jadi photogrpher
satu ari nnt amin...wish gud luck 4 me huuu...
d mana ada lemahuan disatu pasti ada jalan nyer btl ker??huuuu
btl lerh kot kan??
hobby edit picture
boring2 jer pasti edit pic wlpn tak teror sngt lerh p kdng2 pandai terhasil lerh sesuatu yg 
memberikan kepuasaan hati huuu niey lah hasil karya gue dalam edit mengedit pic semua terhasil pun saat dalam keboringan dan dalam ada prob huuuu....


sEbaHagiaN keCiL haSiL KaRya saYa












++++ PeRaSaaN ++++

Perasaan?!!!!!
ssh  nak diungkap kan dan diperkatakan...
mcm2 perasaan yg ada dan yang wujud...kadang2 kita akan rasa sedih,gembira,kecewa,tertekan
mcm2 lah...nama nya dunia kan kadang2 kita berada diatas dan kadang2 juga kita akan berada dibawah..
mmg bTl lerh yg dunia niey mcm roda dan kehidupan pasti ada karma..
the best word that can i says is
wHat u do u wiLL get back...
Dunia niey kadang2 adil kadang2 tidak..
knp semua niey terjadi sbb kta di uji o Pencipta
tapi mampu ka kita meneruskan dan berusaha untuk megatasi nye...
ramai orang ckp Allah tidak akan menguji hamba Nya diluar kemampuan hamba Nya..


nak KaTa tentng perasaan mmg susah lBh2 lagi kiRanYa peRasaaN itu adalah perasaan
yang sedih, kalau lah boleh ingin saja ku jauhi perasaan ini
dan kalau lah aq mampu maw saja aq jauhi perasaan ini
tapi apa kan daya ku..
dalam kegembiraan pasti ada kesedihan nyer kan...
sedih susah lah nak dikata kan kadang2 rasa mcm  nak mati 
dan buat benda tak btl tapi ingt Allah sentiasa ada disisi kita..
walau apa pun yg kita buat Allah akan melihat dan mendengar serta mengetahui
apa yang hamba Nya alami sbb perasaan itu mugkin dtng nya dri Allah...
aNdai lah boleh mau saja ku jauhi perasaan ini dan hilangkan perasaan ini..
pernah kita syg orng tapi kepercayaan kita dikhianti hnya kerna seorng KAWAN??
tapi bg ku biar lah aq bersedih dan sakit hati
dgn perangai mu dan nilai aq sesuka hati mu kwan
cukup lah kaw bhgia 
dgn memperkecilkan diri ini
tapi aq akan ttp bersama dgn kengn kita selamanya..
percaya lerh



kaSiH muE iBu

              Ibu??mak??emak??bonda??mummy...walau apa pun gelaran yg dipanggil mereka tetap sama
insan yg sungguh mulia dalam hidup kita...tanpa mummy tak kan ada aq d muka bumi tanpa kasih sayang dari nya tak kan sempurna perjalanan kehidupan hidup ku.. ini lah mummy yang begitu ku sayangi... Bermula ku di dalam perut mu aQ dijaga dgn penuh kasih sayang aq yakin dgn semua itu...sebab aku kenal sapa mummy ku yg sebenarnya...


    Walau siapa pun ibu kita dan walau apa pun keadaan nyer...hargai lah mereka, tanpa mereka tak kan ada kita di muka bumi ini..tak  kan pernah kita melihat dan menjejaki muka bumi ini...


   Buat mummy tercinta yg amat ku sayangi dan ku cintai..
mummy tanpa kasih sayang mu tak kan ada aq..mumy tnpa mu tak kan aq membesar seperti ini tanpa didikan mu, tak kan pernah aq menjdi seperti ini...Aku akui bahawa aq kagum dgn kasih sayang dan pengorbann mu membesar kan kami bertiga...mungkin tanpa ketabahan dan kecekalan hati mummy tak kan kami hidup seperti  ini...mummy ku akui sukar bg mu menolak kemahuan anak mu...andai ada saja permintaan dari anak mu pasti kaw akan berusaha memenuhi nya tanpa mengira kepentingan..aq amat kamgun dgn semua ini kerna mumy sendiri mencari rezrki bagi memebesarkan aq abg dan adq...hingga lah kini ank mu makin mebesar..dan tak lama lg anak sulng mu akan membawa warga baru dan harap2 nya mummy akan btambah lebih bahgi dgn kehdiran anak permpuan bru dan hopely bkal2 dpt cucu...=)


  Mummy tda apa yg dpt ku ungkap kan dan tak mungki dapat ku balas semua pengorbann mu membesarkan ku tapi aq berjanji akan membahagikan ku sepanajng akhir hidup ku..kerna kebahagian ku adalah mumy dan tak kan bermakna hidup ku tnpa hadir mu mumy...
Aq sayang mumy dan perlukan mumy sentiasa ada bersama ku.... 
I LOVE MUMMY 









MUMMY IS ALWAYS THE BEST




















TeRciPtA uNtuK Ku

LiRik Lagu TeRciPta UnTuK Ku-UnGu ft Rossa

Menatap indahnya senyuman diwajahmu



Membuat ku terdiam dan terpaku

Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Reff:

Aku ingin engkau slalu hadir dan temani aku
Disetiap langkah yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Reff 2:

Aku ingin engkau slalu hadir dan temani aku
Disetiap langkah yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tahu ku slalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Back To : Reff 2 (2x)







[Rossa]

sunggu hanyalah dirimu yang aku cintai
dan sungguh ku kan disisimu hingga ku mati...

= MaAF & KeSeDaRaN =







+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
SoRRY Bkan mudah nak diungkapkan bila kta dah mLakuKan keSaLahan tanpa kita sdar apa yg kta Lakukan itu adaLah saLah semua nya BerLaku ats keBodOhaN dlm diRi...
taPi tak seMua KesaLahan yG suKar utk says sorry,
itu pUN beRGaNtuNg dGn individu itu sNdiRi..
MgKiN daLaM keaDaan teRtenTu Jak Lah mcm kisah seoRg hamBa ALLah 
 diMana dia KHiLaf dGn ats sEmuanYa.....



daLaM duNia tiADa yG taK meLakukan KeSalaHan..
coZ noBody PerFact...RiGht???
haL kiSah BerMuLa...adaLah seorg hamba Allah nie..
yG pUnya cInta..bERciNta jaRak jauh mmg knl each oTher dr sekOlah lg..
dALaM bERciNta pasti banyak cabaRan daN duGaan...
Hamba Allah nie seBeNarnYa peRnah kecewa, bebErapa lama hdp tnpa pasangan maka muncul lah
seoraNg yg menGisi kekosknGan dihaTi nya..
maKa beRciNta meReka...
leLaki ini aDaLah "heRo" dLm hDp nYa...
kNP D"GELAR HERO
coz dYa yg sllu membantu dan berusaha membantu hamba Allah niey mLupa"n prince dihaTi nYa..
HeRo???
nak kata alim tak juga kot..nk kata seTia ntah lah tak suRe pula sbb haMba Allah niey masi tercari2 dAn masi beRusha uTk percaya pada leLaki, apa tak nya hamba Allah niey dAH seRik dGn ciNta Lelaki..
waL HaL taK semUa Lelaki mcm tue..
yeker???
coNtinue.................
beBeRaPa buLan hdp beRkasih beRsama HeRo hamba Allah sudah cukup baHagia..cuKup memBahaGia'n buat hamBa Allah niey daPat d'MaNja'n daN KasIh dGn sYg waLaupun kadang2 bEraSa suNyi...
dAn sunYi yG teRaMat sngt....seHinGGaLah suatau haRi haMba Allah cuKup leMah utk diLaYn seperti ini,maka hamba teRsebut meNcuba uNtk menguji ciNta heRonya dgn mnyakitKan haTi HeRo
peRcuBaan menguji yG pertama berjaya sdikt biLa Hamba Allah cba masiht n tegur
tpi apa respond hero0...just bg nsht dan trgur jak..
tpi haMba Allah tak megaLah masi maw mguji utk yg kedua kali nya...
ttp buAt bnda yg sama tpi heRo ttp sama seperti s'beLumnYa..
samPaiLah hAmBa Allah memBuat status pLsu daN sehingga'n status pLsu itu bUkan status PLsu Lg...
samPai'n satu  saat daN hTi teRluKa biLa ciNta heRo buKan MiLik haMbA Allah itu lGi..
daN ciNta & sYg taK s'mestinYa meMilIki..
pengorbanan itu peNting..
kEBaHagiaannYa kebaHagIan bUat diRimu jua..
#######################################################
waHai HeRo haMba Allah mu teRseDar dGn seBuah kaTa2 yG tLh kaw TuLis
yG diaMbiL dRi seBuah tmpt yG mGetaHui sTaTus masing2..




kaTa2 heRo....
yg Membuat'N tErseDaR dGn kesiLapaN...
sehinggakan teringat kembalik kata2 yg teRistimewa..
heRo says"jgn tkr ruang d hti bby utk hby pd org lain"
hero also says" ubt bby 2 d miri, ubt 2 mmg bgs,mati pun blh hdp blik,
ubt 2 hnya ada satu dlm dunia dan ubt 2 hnya milik baby "
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
muLuT tErsEnyum tpi haTi meNgis dGn peRpiSaHan ini...
heRo, haMba Allah meMoHon maaf dGN apa yG tLh tERjdi..
iNgiN seKaLi haMba Allah mdenGar kaTa yG memaaf'N haMba Allah..
daN teRiMa KasiH waHai heRo kERna memBantu hamBa Allah meNjaLani keHiduPan sBeLum ini
aNdai  tnpa mu tak mugKiN aKan jadi Bgini keHidUpaNnya...
jGn ada peRmusuHan anTr meReka lGi..
kehiLanGn mu adaLah keHilangan yG terbeSaR dLm khdpn hamba Allah
keRna kaw heRo aDaLah sesuatu yG teRindaH daN teristimewa...
MAAFKAN ATAS KESALAHAN HAMBA ALLAH.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++